Najvažnija stvar za stvaranje uspješnog posla (biznisa), je da uvijek znamo čime se bavimo. Uvijek moramo imati u glavi našu osnovnu djelatnost. Znam da si sada neki misle kakva je to glupost, ali vjerujte mi to nije glupost nego je osnova i srž samog biznisa. Da nas sad neko pita čime se bavi Ferrari, ja bih bez oklijevanja odgovorio da se bavi proizvodnjom automobila. Možda ne biste vjerovali ali moj odgovor ne bi bio točan. Opel proizvodi automobile, a ne Ferrari.

Zamislimo da nam do našeg radnog mjesta ili škole ili faxa ima 30 kilometara i treba nam automobil, kupili bi Opel. Sad zamislimo da trebamo auto da odemo nekom poslovnom partneru kojem želimo pokazat kako smo bogati i moćni. Naravno da ne bi kupili Opel nego Ferrari.

Osnovna djelatnost kojom se bavi Ferrari je luksuznom robom, kad bi on počeo proizvoditi automobile on bi snizio svoje cijene i postao konkurentan Opelu i mnogim drugim poduzećima koja se bave proizvodnjom automobila. Ferreri bi mogao lako proizvesti pristupačan automobil koji bi se prodavao na masovnom tržištu. Ali to bi onda smanjilo reputaciju Ferrarija kao luksuznog proizvoda koji je prvenstveno namijenjen da si ga mogu priuštiti samo bogati. Zato ljudi u Ferrariju trebaju uvijek znati koja im je osnovna djelatnost i nje se držati. To ujedno vrijedi i za svako drugo poduzeće.

Kod biznisa morate uvijek znati ko vam je konkurencija, osim što morate znati ko vam je konkurencija, morat znati i kako ona diše – morate poznat konkurenciju ko najboljeg prijatelja. Važna stvar je i u tome da se ne natječete sa konkurencijom u nečem gdje nemate nikakve šanse. Ako imate mali dućan i ako vam je konkurencija Konzum, Lidl ili Walmart, to znači da ne može vaša strategija biti politika niskih cijena. Zašto? Zato jer to znači da morate imati niske marže ( zarade ) po proizvodu, da bi ste to mogli imati, trebate prodat jako puno proizvoda. Konzumu, Lidlu i Walmartu nije problem prodat milione proizvoda, a znam da je nama ako imamo mali dućan to problem i tu se s njima ne možemo natjecati. Važan je dobar izbor naše konkurencije i dobar izbor područja ne kojem ćemo se natjecat. Ostanimo još na našem malom dućanu, kod malog dućana daleko je bolje imat višu cijenu, kad se kupcu nekud žuri a mi smo najbliži dućan, najvjerojatnije će kupit kod nas to što mu treba bez obzira na to što imamo malo višu cijenu, a mi ćemo ostvariti višu zaradu. Puno ljudi misli da su niske cijene ključ uspjeha, a to opet nije istina jer neki ljudi više vole užitak kupnje nego niske cijene. Merkator je primjer poduzeća koje ima više cijene ali pruža užitak kupovine ( na policama je sve lijepo posloženo, nije nabacano ko npr. u Lidlu koji vodi strategiju niskih cijena ).

 

Izvor : Besplatna Poslovna - Edukacija

 

 

© 2016 Kučiće. Sva prava pridržana.